Autoresponder wysyłany na podstawie kliknięcia w link – krok po kroku
autor: GetResponse ostatnia aktualizacja 0

Autoresponder wysyłany na podstawie kliknięcia w link – krok po kroku

To kolejny post z cyklu poświęconego marketing automation i autoresponderom GetResponse.

 

Tym razem zaprezentujemy kolejny z nich – autoresponder wysyłany na podstawie kliknięcia w link.

Ten typ autorespondera umożliwia automatyczne wysłanie wiadomości do odbiorcy, który kliknął w link znajdujący się w poprzedzającym emailu.

 

Jak dodać ten autoresponder do kampanii?

Aby rozpocząć tworzenie wiadomości kliknij “Wiadomości” w głównym menu i wybierz “Stwórz autoresponder”. Zostaniesz przeniesiony do panelu zarządzania autoresponderami. Spośród listy dostępnych autoresponderów wybierz ten oznaczony terminem “Kliknięcie”.

Screen Shot 2013-07-15 at 11.14.23 AM

 

Najpierw zaznacz do kogo ta wiadomość będzie adresowana. W tym celu wybierz z rozwijanej listy jedną lub więcej kampanii oraz segmentów. Następnie, określ wiadomość i link, który ma być śledzony.

Screen Shot 2013-07-15 at 11.20.07 AM

Wysyłkę możesz ustawić w kilku dostępnych wariantach:

  • Natychmiast – wiadomość zostanie wysłana od razu po kliknięciu przez odbiorcę w określony link.
  • Opóźniona – można ustawić opóźnienie wysłania wiadomości np. o godzinę, dwie trzy lub o kilka dni.
  • W wybranym czasie – ustawienie konkretnego czasu i dnia wysłania wiadomości. Rozsądnym rozwiązaniem jest włączenie w tym przypadku opcji “Time Travel”, dzięki  której każdy odbiorca otrzyma wiadomość o tej samej porze czasu  lokalnego w każdej strefie czasowej.

Można również uruchomić opcję powtarzania wysyłki wiadomości. Uruchom tę opcję jeśli chcesz, aby dana akcja była powtarzana. Można także wykluczyć dla danej wiadomości cyklu dowolnie wybrany dzień tygodnia. Wystarczy odznaczyć pole znajdujące się obok nazw dni tygodni lub zostawić je bez zmian, jeśli wiadomość była wysyłana w dowolnym dniu tygodnia.

Screen Shot 2013-07-15 at 11.32.39 AM

 

Jeżeli wszystkie preferencje dotyczące czasu wysyłki zostały już zdefiniowane, to następnym krokiem jest wybór wiadomości, która ma zostać wysłana jeżeli link w poprzedzającej wiadomości zostanie kliknięty. W tym celu wystarczy kliknąć “Wybierz wiadomość”, aby uzyskać dostęp do wszystkich wiadomości w danej kampanii – wysłanych, stworzonych jako inny autoresponder lub zapisanych w roboczych. Można także po prostu stworzyć nową wiadomości. Wystarczy kliknąć “Stwórz newsletter”.

Screen Shot 2013-07-15 at 11.41.08 AM

 

Ostatnim działaniem, które należy wykonać jest nazwanie stworzonej właśnie wiadomości i kliknięcie “Zapisz” lub “Zapisz i Opublikuj”, aby automatycznie umieścić wiadomość w cyklu.

A jak to wygląda w praktyce?

Sposobów wykorzystania tego typu autorespondera jest bardzo wiele.

Zobaczmy jak mogłoby to wyglądać na podstawie biura podróży promującego swoje oferty za pomocą email marketingu. Jako, że biuro nie ma danych na temat preferencji zakupowych (wyjazdowych) swoich klientów, to postanawia wysłać wiadomość, która zawiera 3 różne oferty wycieczek: do ciepłych krajów znajdujących się w Europie, do Azji oraz Stanów Zjednoczonych.

 

Screen Shot 2013-07-15 at 11.43.44 AM

 

W zależności od tego, który link kliknie odbiorca, zostanie przekierowany na stronę, na której znajdzie więcej informacji na temat wybranego regionu świata. A co najważniejsze, uaktywni w ten sposób kolejne wiadomości email:

  • w przypadku państw południowoeuropejskich będą to szczegółowe oferty zawierające propozycję wyjazdów do: Włoch, Hiszpanii, Portugalii czy Grecji
  • dla Stanów Zjednoczonych będą to propozycje zwiedzania poszczególnych stanów i regionów tego państwa
  • a zainteresowani kontynentem azjatyckim otrzymają oferty wyjazdów do poszczególnych państw z tego regionu świata

Tu otwiera się możliwość rozbudowania scenariusza autoresponderów i powtórzenia schematu, np. po kliknięciu w daną ofertę  odbiorca może otrzymać kolejne wiadomości dotyczące możliwości dokupienia dodatkowych opcji do wybranego pakietu lub wskazówki z najważniejszymi atrakcjami turystycznymi w regionie.

To jest tylko jeden ze sposobów wykorzystania tego typu autorespondera, który ma pokazywać sposób jego działania. A Wy w jaki sposób wykorzystaliście go w Waszej kampanii email marketingowej?

Kolejny post z cyklu już niebawem… . Tym razem opiszemy autoresponder wysyłany na podstawie otwarcia.