VIEWS

7 najlepszych wtyczek do WordPressa, dzięki którym zbudujesz bazę adresową

Chcesz wiedzieć, co różni sprytnych marketerów od takich, którzy pomimo wysiłków stoją w miejscu?

Odpowiedź brzmi: email. Emaile wciąż biją na głowę niemal wszystkie inne kanały (może poza nielicznymi przypadkami organicznych SEO) w zakresie zwrotu z inwestycji. Wygrywają pod względem pielęgnowania i generowania leadów. Wygrywają pod względem zaangażowania. Wygrywają pod względem wskaźnika konwersji.

Email marketing ma jednak pewną istotną wadę – wymaga odbiorców, do których będziesz pisać. I żeby wszystko zadziałało, Twoja baza adresowa musi być odpowiednio obszerna.

Choć niektórym z Was wystarczy już kilkaset osób, w innych przypadkach email marketing będzie skuteczny dopiero przy tysiącu subskrybentów. Jeszcze inni będą potrzebować ich trzech, a nawet pięciu tysięcy; niektórzy jeszcze więcej. Wszystko zależy od tego, co zamierzacie dzięki tej strategii osiągnąć i jak bardzo zaangażowani są Wasi subskrybenci.

Jedno jest pewne: niezależnie od tego, ile osób znajduje się w Twojej bazie, na pewno zapragniesz mieć ich więcej. Po prostu tak to działa.

Blog to świetny sposób na pozyskiwanie wielu nowych subskrybentów każdego dnia. Osoby z branży B2B mogą nazywać takich subskrybentów leadami. Nieważne, czy mówisz o nich per „lead” czy „subskrybent” – musisz doprowadzić do ich konwersji z poziomu zwykłych gości na stronie. Stanowi to kluczowy krok w Twoim lejku sprzedażowym.

Ile wynosi zatem dobry wskaźnik konwersji? Powiedziałabym, że jeśli nie konwertujesz przynajmniej 3-5% osób, które zaglądają na Twojego bloga, masz jeszcze przed sobą całkiem sporo do poprawy. A żeby dobrze zobrazować to, co jest możliwe do osiągnięcia, podpowiem, że Derek Halpern konwertuje 10% gości odwiedzających jego stronę.

Zrobienie z bloga maszynki do konwersji wymaga kilku elementów. Rzecz jasna, niezbędny jest ruch na stronie. A także dobry „magnes” przyciągający leady – a nawet kilka takich magnesów. Potrzebujesz także dostawcy usługi email marketingowej (na przykład GetResponse) oraz rozwiązań, dzięki którym Twoim gościom będą pojawiały się na stronie do wyrażania zgody. Chodzi o rozwiązania, które pozwolą Ci zamieszczać pop-upy, a także wszelkie inne okienka wykorzystywane przez marketerów do tworzenia baz adresowych.

Jeśli korzystasz z GetResponse, wiele z tych wtyczek możesz zwyczajnie pominąć. Wprowadzając nowe formularze, dodaliśmy bowiem serię formularzy do tworzenia baz adresowych. Pozwalają one zrobić to samo, co większość służących do tego popularnych wtyczek. Możesz wybierać spośród pięciu różnych pop-upów, mając w tym do dyspozycji także okienko wyjścia. Jest też pole do wyrażania zgody na sliderze oraz na nieruchomym poziomym pasku.

 

GetResponse

 

Opcje te są niezwykle użyteczne, ale nie każdy z Was jest użytkownikiem GetResponse. Dlatego umieściłam na tej liście wtyczki oferujące takie same funkcje. Jeśli zaś należysz do klientów GetResponse, zamiast wtyczek korzystaj z funkcjonalności dostępnych w Twoim koncie. Uzyskasz płynniejszą integrację, zaś mniejsza liczba wtyczek nie spowolni Twojej strony.

 

1) Welcome Mat udostępniana przez SumoMe

Pierwsza z wtyczek to nowe rozwiązanie, którego nie ma jeszcze wśród aplikacji do tworzenia baz. Welcome Mat udostępniana przez SumoMe jest darmową wtyczką, która tworzy okno do wyrażania zgody pojawiające się na Twojej stronie. Wchodząc na stronę, goście widzą pełnoekranowe pole do wyrażania zgody. Żeby przejść dalej, muszą kliknąć na przycisk „Nie, dziękuję” albo na znajdujący się niżej mały przycisk ze strzałką. Dopiero wtedy mogą zobaczyć zawartość witryny.

A tak wygląda interfejs projektowania oraz przykładowa „nakładka” na stronę domową:

 

2

 

Welcome Mat pojawia się na wielu różnych stronach. Jest to obecnie bardzo modna nakładka. Dobre wieści są takie, że naprawdę łatwo ją skonfigurować oraz  – jak zapewnia SumoMe – może ona podwoić, a nawet potroić Twoje wskaźniki wyrażania zgody.

Jeśli nie jesteś klientem GetResponse, ale chcesz korzystać z pop-upów, wypróbuj siostrzaną wtyczkę SumoMe, czyli List Builder. Darmowa wersja tego narzędzia do budowania baz działa na każdej stronie internetowej, ale dostępna jest także wtyczka do WordPressa. Decydując się na comiesięczną płatność w wysokości 20 dolarów, otrzymujesz więcej opcji, na przykład różne reakcje na kliknięcia czy testy A/B.

 

2) Optin Forms

3

 

Ta darmowa wtyczka pozwoli Ci umieścić formularze wyrażania zgody na Twoim blogu. Możesz wybrać, czy formularz pojawi się po pierwszym lub drugim akapicie wpisu, a może na samym jego końcu. Radziłabym wybrać to ostatnie. Wielu zawodowych blogerów twierdzi, że ulokowanie pola do wyrażania zgody w pobliżu końcówki wpisu zapewnia wysoki wskaźnik konwersji.

Instalacja tej wtyczki okazała się dla mnie wyjątkowo prosta. Co prawda, niezbędne będzie dodanie tokenu kampanii z Twojego konta GetResponse, ale dzięki zrzutom ekranu z instrukcją, zrobisz to w ciągu jednej chwili.

Formularz projektujesz według jednego z pięciu podstawowych wzorów. Możesz samodzielnie dobrać m.in. kolory i czcionkę. Całość zajęła mi mniej niż pięć minut:

 

4

 

3) Scroll Triggered Boxes

Dosłownie kocham tę malutką wtyczkę. Jest darmowa, naprawdę łatwa w użyciu, a do tego stanowi doskonałe rozwiązanie dla osób, które nie chcą stosować pop-upów. Miałam wielu klientów, którzy na swojej stronie nie mogli znieść widoku pop-upa, ale nie mieli nic przeciwko niewielkiemu sliderowi. Stosowaliśmy zatem slidery.

Możesz skonfigurować je w 3 minuty, a nawet szybciej. U mnie wyglądało to tak:

 

5

 

Niestety, wtyczka ta nie oferuje możliwości wykonywania testów A/B… ale posiada opcję tworzenia wielu pól do przewijania, a także określania, na której dokładnie stronie mają się one pojawić. A zatem jeśli w ogromnej mierze polegasz na przeprowadzanych testach (jak powinno być), możesz stworzyć je sobie samodzielnie, instalując suwak do przewijania „A” przy 10 wpisach na blogu, a następnie instalując suwak do przewijania B”” przy 10 innych wpisach. Prowadź badania do momentu, aż uzyskasz statystycznie miarodajne wyniki.

Klienci GetResponse nie muszą korzystać z wtyczki, aby umieścić na stronie przesuwne pole do wyrażania zgody. Wystarczy, że skorzystają z opcji „Scroll”, służącej do tworzenia baz adresowych. Działa ona dokładnie tak samo, jak Scroll Triggered Boxes.

 

Scroll

 

4) OptinMonster

OptinMonster i Thrive Leads to prawdopodobnie dwaj najwięksi konkurenci w tej samej dyscyplinie – oferowaniu kompletnego rozwiązania w postaci płatnej wtyczki do tworzenia baz. Obydwie wtyczki są dobre – co do tego nie ma wątpliwości. Obydwie mają również podobne właściwości.

OptinMonster cechuje się jednak powtarzalną strukturą cenową. Dla mnie jest to raczej minus – wolałabym zapłacić raz i mieć tę kwestię z głowy. Ale jeśli masz ograniczone środki, możesz za 9 dolarów miesięcznie wykupić OptInMonster dla jednej strony. Po prostu nie będziesz mieć dostępu do wszystkich formularzy wyrażania zgody, wzorów i opcji (ale będziesz mieć możliwość przeprowadzania testów A/B). Aby korzystać z większej liczby fajnych opcji, takich jak okienka wyjścia albo okienka wyskakujące w prawym, dolnym rogu, a także aby używać wtyczki na nieograniczonej liczbie stron, trzeba płacić 29 dolarów miesięcznie. Plan roczny kosztuje 199 dolarów.

Domyślam się, że jeśli Twoja strona funkcjonuje dobrze, nie będzie to wielki wydatek. Ale w przypadku wielu z nas, suma ta może znacznie przewyższać nasz budżet.

Poniżej porównanie obydwu wtyczek pod kątem zaawansowanych funkcjonalności, zestawionych z rozwiązaniami oferowanymi przez formularze zapisu GetResponse:

 

OptInMonsterThrive LeadsGetResponse
Okienko wyjścia ExitIntenttaktaktak
Zaprojektowane na podstawie wzorców pola do wyrażania zgody, zapewniające wysoki wskaźnik konwersjitaktaktak
Pokazywanie różnych formularzy wyrażania zgody na różnych stronachtaktaktak
Okienka pop-up z opcją ustawienia czasutaktaktak
Testy A/Btaktaktak
Okno powitalnetaknieNie – ale może być dostępne poprzez darmowe narzędzie Welcome Mat oferowane przez SumoMe
MonsterLinks – pola do wyrażania zgody w dwóch krokachtaktak – jest to po prostu nazwane „polem do wyrażania zgody w dwóch krokach”nie
Raporty analitycznetaktaktak
Okienka pop-up odpowiednie do danego typu telefonu komórkowegotaktakNie są dostosowywane do rodzaju telefonu, ale wszystkie są responsywne
Ruchome paskitaktaktak
Pola przesuwnetaktaktak
Formularze na paskach bocznychtaktaktak
Formularze w treścitaktakMożna wstawić je ręcznie albo skorzystać z darmowej wtyczki Optin Forms
Okienka pop-up, które ruszają się i przesuwajątakOpcja „Advanced animations”tak
Treści alternatywne dla subskrybentównietaknie

 

Weź pod uwagę, że mówimy o zaawansowanych funkcjonalnościach. Może być tak, że któraś z tych wtyczek może oferować wzory formularzy do wyrażania zgody, które po prostu spodobają Ci się najbardziej. Albo raporty, które wydadzą Ci się bardziej sensowne. Jedno widać wyraźnie – jeśli jesteś klientem GetResponse, większość tych funkcjonalności udostępnia Ci już Twoje konto.

 

5) Thrive Leads

O tej wtyczce wspomniałam już wyżej, ale chcę poświęcić jej osobny punkt. Dlaczego? Ponieważ cieszy się ona dużym uznaniem na niemal każdej liście wtyczek do WordPressa, służących do budowania baz adresowych.

Wtyczkę tę poznałam już w jej poprzednim wcieleniu jako Hybrid Connect. Stanowiła (i nadal stanowi) dobre rozwiązanie, ale przed nią na pierwszym miejscu umieściłabym OptinMonster. Tym niemniej, jako Thrive Leads występuje już po kompleksowej przeróbce. Znający się na rzeczy blogerzy, na przykład Adam Connell z Blogging Wizard, naprawdę ją wychwalają. Licencja na pojedynczą stronę kosztuje 67 dolarów. Licencja na większą liczbę stron kosztuje 97 dolarów. Cena nie jest niska, ale przynajmniej jest to jednorazowa opłata.

Zanim zrobiłam to porównanie, chciałam wykupić na swoja stronę właśnie Thrive Leads. Ale po przyjrzeniu się jej funkcjonalnościom, zdecydowałam się nie wydawać jeszcze takich pieniędzy. Nie wiem, czy było to dobre postanowienie. Jeśli masz jakieś zdanie na ten temat, podziel się nim w komentarzach poniżej.

 

6) IceGram lub HelloBar

Obydwie te wtyczki pozwolą Ci stworzyć w polu do wyrażania zgody wąziutki pasek o szerokości przeglądarki – na górze lub na dole jej okna. Taki rodzaj pola do wyrażania zgody nazywany jest często „polem do wyrażania zgody z nieruchomym paskiem” albo „ruchomym paskiem czynności”. Obie nazwy oznaczają to samo. Zaś Wy, użytkownicy GetResponse – otóż to – macie coś takiego do dyspozycji w Waszym koncie (formularz Fixed bar). A tak wygląda jego interfejs konfiguracyjny:

 

Fixed Bar GetResponse

 

Jeśli nie jesteś klientem GetResponse, skonfigurujesz takie samo pole do wyrażania zgody za pomocą wtyczek IceGram albo HelloBar. Ta ostatnia jest dość jednowymiarowa – tworzy pasek do wyrażania zgody, i na tym koniec. Icegram jest nieco bardziej rozbudowany i oferuje szereg innych formatów formularzy do pozyskiwania zgód. Obydwie wtyczki współdziałają z GetResponse.

 

7) ConvertPlug

Płatna wtyczka od Code Canyon potrafi coś więcej, niż pozostałe wymienione tu wtyczki – blokuje dostęp do strony, dopóki odwiedzający nie dołączy do bazy subskrybentów. Ale to nie jedyna sztuczka, którą ConvertPlug ma w zanadrzu. Wtyczka ta w zasadzie nieźle broni się na tle Thrive Leads czy OptinMonster. Posiada większość funkcjonalności, którymi szczycą się pozostałe dwie – okna wyjścia, testowanie A/B, okna powitania, pakiet formularzy wyrażania zgody i wiele innych. I tak – działa z GetResponse.

Kolejna wtyczka do WordPressa, Opt-In Content Locker, także oferuje możliwość blokowania treści. Jednak na tym kończą się jej właściwości.

 

Bonus – GetResponse

 

Wtyczka GetResponse

 

Tak, tak – GetResponse posiada własną wtyczkę! I oczywiście jest ona darmowa. Żeby ją uruchomić, potrzebne Ci będzie konto w GetResponse. Dobrym momentem do jej zastosowania będzie ten, kiedy Twój wordpressowy layout nie pozwoli Ci umieścić widgetu opartego na kodzie w kolumnie po prawej stronie. Jeśli właśnie tak działają twoje ustawienia, po prostu zainstaluj naszą wtyczkę. Dzięki niej będziesz w stanie umieścić formularz do wyrażania zgody właśnie w tej kolumnie.

Na tej stronie znajdziesz informacje na temat jej instalacji i konfiguracji.

 

9

 

Podsumowanie

Po przyjrzeniu się opcjom oferowanym przez GetResponse, a także najlepszym wtyczkom do tworzenia baz adresowych dostępnych na rynku, wydaje mi się, że raczej będę radzić sobie za pomocą tego, co już umożliwia mi moje konto na GetResponse. Jest kilka innych wtyczek, które warto wypróbować – na przykład Welcome Mat od SumoMe albo bloker treści strony udostępniany przez ConvertPlug. Wygląda jednak na to, że jestem w stanie zbudować swoją bazę, opierając się głównie na darmowych opcjach z mojego bloga.

 

Co o tym sądzisz?

Czy jest jeszcze jakaś super wtyczka do tworzenia baz, którą pominęłam? Uważasz, że Thrive Leads albo OptInMonster są lepsze lub gorsze od innych, płatnych wtyczek tego rodzaju? Podziel się swoją opinią w komentarzach.

 

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x