VIEWS

50 marketerów, których warto obserwować na Google+

Google+ zawsze pozostawał w tyle za innymi popularnymi platformami społecznościowymi, jednak ostatnimi czasy wreszcie udało mu się ugruntować swoją pozycję.

 

2015 Social Media Marketing Industry Report, który opublikował Social Media Examiner stawia Google+ daleko przed platformami, takimi jak YouTube czy Pinterest pod względem łatwości przyswojenia przez nowych użytkowników. Bije o głowę nie tylko Instagram. Także media społecznościowe, takie jak SlideShare, Vine czy Snapchat pozostawia daleko w tyle.

 

Najpopularniejsze platformy social media

 

Przyszłość Google+ rysuje się w świetlanych barwach. Ten sam raport ujawnia, że połowa z przepytanych marketerów planuje wzmożoną aktywność na platformie w tym roku.

Wzrost popularności Google+

Google+ stanowi obiekt zainteresowania sporej liczby marketerów. Większość firm (52%) planuje zwiększoną aktywność w serwisie (spadek z 61% w 2014 roku), a równocześnie 1 na 5 marketerów nie planuje uwzględnić Google+ w swojej strategii marketingowej.
78% marketerów ma w planach utrzymanie aktywności na Google+ na dotychczasowym poziomie lub zwiększenie jej – to wzrost o 1% w porównaniu z zeszłym rokiem. Te dane są solą w oku wieku obserwatorów, którzy wróżyli Google+ rychły koniec.

W ciągu ostatniego roku na blogu GetResponse ukazało się kilka interesujących wpisów na temat Google+. Jeden z nich skierowany jest do osób, które nie są obecne w Google+, ale chcą poznać podstawowe funkcje platformy. W innym poście, Marya Jan z kolei wyszczególniła 30 elementów, które pomagają w zwiększeniu rozpoznawalności w tym serwisie.

Niniejszy post powstał z myślą o dokładniejszym poznaniu Google+. Mam wrażenie, że marketerzy zbyt wiele uwagi poświęcają temu, jak wyglądają ich profile i posty – i choć jest to bez wątpienia bardzo ważne – większość firm nie angażuje się w żadną inną aktywność – na przykład nie dodaje do swoich kręgów innych użytkowników.

Nie tylko ogranicza to szanse na budowanie swojej obecności w tym kanale społecznościowym, ale wydaje się nieco nietowarzyskie. Aby wyjść Ci na przeciw, prezentujemy listę 50 osób, które warto obserwować na Google+. Poniższa lista jest skompilowana pod kątem marketerów zajmujących się afiliacjami, ale jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, małą firmę, jesteś handlowcem lub dostarczasz rozwiązania programistyczne w modelu SaaS, także znajdziesz tu profile warte Twojej uwagi. Przy każdej osobie zaznaczyłam, dla kogo jej działalność online może być szczególnie interesująca.

Oto 50 profili na Google+, które warto obserwować, bez względu na to czy zajmujesz się marketingiem afiliacyjnym czy inną dziedziną marketingu online:

 

1) Guy Kawasaki

6 922 214 obserwujących, dla marketerów różnych branż

GuyKawasaki-1024x772

Guy Kawasaki może poszczycić się długą i znamienitą karierą, o jakiej marzy większość marketerów. Jest więc mało prawdopodobne, że o nim nie słyszałeś. Guy jest aktywnym użytkownikiem Google+.

 

2) Mari Smith

236 963 obserwujących, dla każdego zainteresowanego tematyką mediów społecznościowych.

Mari można równie dobrze mianować Królową Facebooka. Któż bardziej zasługuje na ten tytuł niż ona? Mari posiada niebywałą wiedzę na temat wszystkiego co związane z marketingiem, szczególnie w kontekście mediów społecznościowych.

 

3) Seth Godin

143 135 obserwujących, dla każdego marketera

Seth jest wpływową osobą, z długą listą bestsellerów na swoim koncie. Jest także blogerem i ekspertem w dziedzinie mediów społecznościowych. Niestety od ponad roku nie opublikował żadnego nowego wpisu na Google+. Postanowiłam jednak uwzględnić go na tej liście ze względu na jego wyjątkowy status.

 

4) Chris Brogan

132 433 obserwujących, dla każdego marketera

Chris Brogan jest niezwykle aktywny na Google+ oraz innych platformach społecznościowych. Jest adwokatem działań email marketingowych.

 

5) Ann Smarty

48 523 obserwujących, dla blogerów, którzy pracują nad zwiększeniem ruchu na swojej witrynie

Anna jest właścicielką witryn MyBlogU.com i MyBlogGuest.com. Jeśli blogujesz regularnie (lub choćby sporadycznie), powinieneś zapoznać się z jej działalnością.

 

6) Anna Hoffman

35 070 obserwujących, dla każdego marketera

Anna zna się na SEO, Google+ i innych platformach społecznościowych jak rzadko kto. Jest też autorką cotygodniowego newslettera podsumowującego najciekawsze wydarzenia branżowe tygodnia.

 

7) Kristi Hines

33 152 obserwujących, dla blogerów, growth hackerów i zajmujących się marketingiem afiliacyjnym

Kristi Hines jest jedną z najwybitniejszych blogerek. Pisze nie tylko o SEO, ale także z równie dużym zaangażowaniem porusza tematy związane z mediami społecznościowymi i marketingiem online.

 

8) Neil Patel

31 082 obserwujących dla marketerów różnych branż, szczególnie tych zajmujących się afiliacjami

Obserwuj Neila, szczególnie jeśli zależy Ci na większym ruchu na witrynie, liczbie obserwujących w mediach społecznościowych, zwrocie z wysiłków włożonych w projekty realizowane online oraz silniejszej rozpoznawalności.

 

9) Jay Baer

30 457 obserwujących, dla marketerów zajmującymi się mediami społecznościowymi, marketingiem B2B i budowaniem świadomości marek

JayBaer-1024x550

Jay Baer jest wpływowym autorem i czołowym ekspertem od mediów społecznościowych. Jest także głośnym orędownikiem działań email marketingowych.

 

10) Lewis Howes

30 137 obserwujących, dla marketerów, którzy szukają inspiracji i zaawansowanych rozwiązań marketingowych

Lewis jest autorem podcastów z serii The School of Greatness. Może pochwalić się oddaną grupą obserwujących, nie tylko na Google+.

 

11) Amy Porterfield

22 974 obserwujących, dla każdego działającego na Facebooku

Amy jest ekspertem od Facebooka, ale dzieli się z obserwującymi ją osobami równie cennymi radami na temat szeroko pojętej promocji online.

 

12) Jeff Bullas

21 716 obserwujących, dla osób zajmujących się marketingiem afiliacyjnym, blogerów i marketerów innych branż

Jeff jest autorem jednego z najlepszych blogów na temat marketingu internetowego.

 

13) Pat Flynn

21 400 obserwujących, dla marketerów zajmujących się afiliacjami

Pay Flynn zajmuje się marketingiem afiliacji. Jest prawdziwym wymiataczem w tej dziedzinie!

 

14) Ryan Deiss

19 956 obserwujących; dla osób zajmujących się marketingiem afiliacyjnym i produktów informacyjnych

Ryan zajmuje się tematyką email marketingu, ale nie stroni też od kwestii związanych z mediami społecznościowymi i SEO. Jeśli przyjdzie Ci zmierzyć się w pracy z produktami informacyjnymi, skorzystaj z bogatego doświadczenia Ryana.

 

15) Derek Halpern

18 916 obserwujących, dla marketerów różnych branż, szczególnie dla właścicieli firm jednoosobowych i freelancerów.

Derek Halpern kręci fantastyczne materiały wideo poświęcone marketingowi i psychologii marketingu. Posiada też spore doświadczenie w zakresie budowania list mailingowych i blogów.

 

16) Wade Harman

18 687 obserwujących, dla każdego zainteresowanego Google+

Wade jest ekspertem od Google+. Dodanie go do obserwowanych jest koniecznością, choć ostatnio Wade ograniczył swoją działalność wśród społeczności do czasu ukończenia książki. Sama oprawa graficzna jego profilu na Google+ jest warta podziwu…

 

17) John Chow

12 196 obserwujących, dla marketerów zainteresowanych tematyką afiliacji

John jest tytanem marketingu afiliacyjnego. Choć nie aktualizuje ostatnio swojej strony na Google+, nada uważam, że warto – ze względu na jego autorytet – śledzić jego poczynania.

 

18) Shawn Collins

11 845 obserwujących, dla marketerów zainteresowanych tematyką afiliacji

Shawn stoi za organizacją corocznego spotkania Affiliate Summit.

 

19) Melonie Dodaro

11 669 obserwujących, dla każdego zajmującego się LinkedIn

Melonie jest wprawdzie ekspertem od LinkedIn, ale jej profil na Google+ stanowi najlepszy przykład tego, jak powinno wyglądać idealna strona na tej platformie.

 

20) Michael Dunlop

11 568 obserwujących, dla marketerów zainteresowanych tematyką afiliacji

Michael jest właścicielem strony IncomeDiary.com poświęconej szkoleniom z zakresu marketingu afiliacyjnego.

 

21) DJ Waldow

10 914 obserwujących

DJWaldow-1024x819

DJ jest ekspertem od email marketingu (swego czasu zorganizował także webinar dla GetResponse), który również może pochwalić się sporą grupą obserwujących go osób na Google+.

 

22) Jon Morrow

10 472 obserwujących, dla blogerów

Jon, niegdyś reprezentujący Copybloggera, działa teraz poniekąd na własny rachunek, tworząc jeden z lepszych blogów o… blogowaniu. Niestety, mimo ogromnej popularności na Google+, od miesięcy nie aktualizuje swojego konta. Niemniej jednak, warto dodać go do obserwowanych.

 

23) Missy Ward

9 739 obserwujących, dla marketerów zainteresowanych tematyką afiliacji

Missy jest jedną z osób odpowiadających za  Affiliate Summit. Tworzy też jeden z bardziej poczytnych blogów na temat marketingu afiliacyjnego.

 

24) Aaron Lee

9 718 obserwujących, dla marketerów afiliacji

 

25) Kerry Butters

8 913 obserwujących, dla marketerów afiliacyjnych

Kerry Butters, którą znacie z GetResponse, porusza tematy związane z marketingiem online.

 

26) Francisco Rosales

7 696 obserwujących, dla marketerów zajmujących się mediami społecznościowymi

Francisco to jeden z tych marketerów od mediów społecznościowych, którzy szybko zorientowali się jak dochodowe potrafią być działania email marketingowe. Prowadzi bloga, który powinien stanowić niezbędną lekturą dla każdego związanego z tą tematyką.

 

27) Rosalind Gardner

6 920 obserwujących, dla marketerów zainteresowanych tematyką afiliacji

RosalindGardner-1024x586

Rosalind jest weteranką w dziedzinie marketingu afiliacyjnego

 

28) Chris Ducker

6 809 obserwujących, dla właścicieli małych firm i strategów marketingu

Chris odróżnia się nieco od innych tutaj, ale dysponuje świetnie zarządzaną stroną na Google+, a ponadto można się od niego sporo nauczyć.

 

29) Andrea Vahl

6 526 obserwujących, dla marketerów zajmujących się mediami społecznościowymi

Andrea jest jedną z najbardziej rozchwytywanych specjalistek od mediów społecznościowych i prelegentek.

 

30) Noah Kagan

5 378 obserwujących, dla marketerów różnych branż, szczególnie dla specjalistów od email marketingu i marketingu afiliacyjnego

Noah koncentruje się na sposobach budowania listy mailingowej. Oferuje także atrakcyjne zniżki na narzędzie do marketingu online i tworzenia contentu.

 

31) Alexis Grant

5 128 obserwujących, dla marketerów, szczególnie zajmujących się afiliacjami i freelancerów

 

32) Heidi Cohen

4 932 obserwujących, dla wszystkich marketerów, szczególnie speców od content marketingu i mediów społecznościowych

 

33) Ramsay Taplin

4 628 obserwujących, dla marketerów afiliacji i blogerów

 

34) Jeremy Schoemaker “Shoemoney”

4 490 obserwujących, dla marketerów afiliacji

Tysiące, a może nawet dziesiątki tysięcy osób, pobierały od Shoemoney nauki, jak skutecznie prowadzić działania w zakresie marketingu afiliacyjnego.

 

35) Ian Cleary

4 454 obserwujących

IanCleary-1024x567

Lubicie poznawać nowe narzędzia marketingowe? Koniecznie udajcie się na stronę Iana – RazorSocial.com.

 

36) Steve Scott

4 389 obserwujących, dla marketerów zainteresowanych tematyką afiliacji, blogerów i autorów (szczególnie treści na Kindle’a)

 

37) Danny Inny

3 989 obserwujących, dla marketerów zmagających się z problemem małego ruchu na witrynie

 

38) Jamie Turner

3 887 obserwujących, marketerów wszystkich branż

 

39) James Clear

3 350 obserwujących, dla marketerów szukających porad na temat wydajności, a także pomysłów, w jaki sposób powiększyć listę mailingową

 

40) Brian Dean

3 528 obserwujących, dla growth hackerów

Jeśli za swój cel stawiasz sobie zdobycie większej liczby odwiedzających, darmowy, ale jakościowy content, który oferuje Brian Dean będzie tym, czego potrzebujesz

 

41) Jon Loomer

3 383 obserwujących, dla marketerów zajmujących się Facebookiem

JonLoomer-1024x780

 

42) Kim Roach

3 281 obserwujących, dla marketerów wszystkich branż

 

43) Pam Dyer

3 163 obserwujących, dla marketerów zajmujących się mediami społecznościowymi

 

44) Yaro Starak

2 600 obserwujących, dla marketerów zainteresowanych tematyką afiliacji

 

45) Darren Rowse/ProBlogger

2 045 obserwujących, dla marketerów afiliacyjnych i każdego, kto bloguje

 

46) Henneke Duistermaat

1 887 obserwujących, dla twórców contentu

 

47) Barry Feldman

1 835 obserwujących, dla content marketerów i copywriterów

 

48) Jordie van Rijn

1 398 obserwujących, dla marketerów zajmujących się email marketingiem

Jordie publikuje blogposty dla GetResponse przynajmniej raz w miesiącu. Prowadzi także własnego bloga pod adresem: EmailMonday.com.

 

49) Scott Fox

961 obserwujących, m.in. dla marketerów afiliacji

 

50) Joanna Wiebe

846 obserwujących, dla entuzjastów testów A/B i copywriterów

Joanna Wiebe przygotowała niedawno dla GetRespons ebooka pt. “How to Write Newsletters That Get Opened, Read and Clicked

 

Bonus:

51) Marya Jan

826 obserwujących, ogólna tematyka marketingowa

Publikująca dla GetResponse Marya Jan porusza tematy związane z email marketingiem, mediami społecznościowymi, a także kwestie dotyczące działań promocyjnych, które są skierowane do każdego przedsiębiorcy i freelancera.

 

Kogo – Twoim zdaniem – pominęłam? Z całą pewnością znajdzie się kilka takich osób! Prośba o podanie ich nazwisk w komentarzach!

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x