Google+ zawsze pozostawał w tyle za innymi popularnymi platformami społecznościowymi, jednak ostatnimi czasy wreszcie udało mu się ugruntować swoją pozycję.
2015 Social Media Marketing Industry Report, który opublikował Social Media Examiner stawia Google+ daleko przed platformami, takimi jak YouTube czy Pinterest pod względem łatwości przyswojenia przez nowych użytkowników. Bije o głowę nie tylko Instagram. Także media społecznościowe, takie jak SlideShare, Vine czy Snapchat pozostawia daleko w tyle.

Przyszłość Google+ rysuje się w świetlanych barwach. Ten sam raport ujawnia, że połowa z przepytanych marketerów planuje wzmożoną aktywność na platformie w tym roku.

78% marketerów ma w planach utrzymanie aktywności na Google+ na dotychczasowym poziomie lub zwiększenie jej – to wzrost o 1% w porównaniu z zeszłym rokiem. Te dane są solą w oku wieku obserwatorów, którzy wróżyli Google+ rychły koniec.
W ciągu ostatniego roku na blogu GetResponse ukazało się kilka interesujących wpisów na temat Google+. Jeden z nich skierowany jest do osób, które nie są obecne w Google+, ale chcą poznać podstawowe funkcje platformy. W innym poście, Marya Jan z kolei wyszczególniła 30 elementów, które pomagają w zwiększeniu rozpoznawalności w tym serwisie.
Niniejszy post powstał z myślą o dokładniejszym poznaniu Google+. Mam wrażenie, że marketerzy zbyt wiele uwagi poświęcają temu, jak wyglądają ich profile i posty – i choć jest to bez wątpienia bardzo ważne – większość firm nie angażuje się w żadną inną aktywność – na przykład nie dodaje do swoich kręgów innych użytkowników.
Nie tylko ogranicza to szanse na budowanie swojej obecności w tym kanale społecznościowym, ale wydaje się nieco nietowarzyskie. Aby wyjść Ci na przeciw, prezentujemy listę 50 osób, które warto obserwować na Google+. Poniższa lista jest skompilowana pod kątem marketerów zajmujących się afiliacjami, ale jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, małą firmę, jesteś handlowcem lub dostarczasz rozwiązania programistyczne w modelu SaaS, także znajdziesz tu profile warte Twojej uwagi. Przy każdej osobie zaznaczyłam, dla kogo jej działalność online może być szczególnie interesująca.
Oto 50 profili na Google+, które warto obserwować, bez względu na to czy zajmujesz się marketingiem afiliacyjnym czy inną dziedziną marketingu online:
1) Guy Kawasaki
6 922 214 obserwujących, dla marketerów różnych branż

Guy Kawasaki może poszczycić się długą i znamienitą karierą, o jakiej marzy większość marketerów. Jest więc mało prawdopodobne, że o nim nie słyszałeś. Guy jest aktywnym użytkownikiem Google+.
2) Mari Smith
236 963 obserwujących, dla każdego zainteresowanego tematyką mediów społecznościowych.
Mari można równie dobrze mianować Królową Facebooka. Któż bardziej zasługuje na ten tytuł niż ona? Mari posiada niebywałą wiedzę na temat wszystkiego co związane z marketingiem, szczególnie w kontekście mediów społecznościowych.
3) Seth Godin
143 135 obserwujących, dla każdego marketera
Seth jest wpływową osobą, z długą listą bestsellerów na swoim koncie. Jest także blogerem i ekspertem w dziedzinie mediów społecznościowych. Niestety od ponad roku nie opublikował żadnego nowego wpisu na Google+. Postanowiłam jednak uwzględnić go na tej liście ze względu na jego wyjątkowy status.
4) Chris Brogan
132 433 obserwujących, dla każdego marketera
Chris Brogan jest niezwykle aktywny na Google+ oraz innych platformach społecznościowych. Jest adwokatem działań email marketingowych.
5) Ann Smarty
48 523 obserwujących, dla blogerów, którzy pracują nad zwiększeniem ruchu na swojej witrynie
Anna jest właścicielką witryn MyBlogU.com i MyBlogGuest.com. Jeśli blogujesz regularnie (lub choćby sporadycznie), powinieneś zapoznać się z jej działalnością.
6) Anna Hoffman
35 070 obserwujących, dla każdego marketera
Anna zna się na SEO, Google+ i innych platformach społecznościowych jak rzadko kto. Jest też autorką cotygodniowego newslettera podsumowującego najciekawsze wydarzenia branżowe tygodnia.
7) Kristi Hines
33 152 obserwujących, dla blogerów, growth hackerów i zajmujących się marketingiem afiliacyjnym
Kristi Hines jest jedną z najwybitniejszych blogerek. Pisze nie tylko o SEO, ale także z równie dużym zaangażowaniem porusza tematy związane z mediami społecznościowymi i marketingiem online.
8) Neil Patel
31 082 obserwujących dla marketerów różnych branż, szczególnie tych zajmujących się afiliacjami
Obserwuj Neila, szczególnie jeśli zależy Ci na większym ruchu na witrynie, liczbie obserwujących w mediach społecznościowych, zwrocie z wysiłków włożonych w projekty realizowane online oraz silniejszej rozpoznawalności.
9) Jay Baer
30 457 obserwujących, dla marketerów zajmującymi się mediami społecznościowymi, marketingiem B2B i budowaniem świadomości marek

Jay Baer jest wpływowym autorem i czołowym ekspertem od mediów społecznościowych. Jest także głośnym orędownikiem działań email marketingowych.
10) Lewis Howes
30 137 obserwujących, dla marketerów, którzy szukają inspiracji i zaawansowanych rozwiązań marketingowych
Lewis jest autorem podcastów z serii The School of Greatness. Może pochwalić się oddaną grupą obserwujących, nie tylko na Google+.
11) Amy Porterfield
22 974 obserwujących, dla każdego działającego na Facebooku
Amy jest ekspertem od Facebooka, ale dzieli się z obserwującymi ją osobami równie cennymi radami na temat szeroko pojętej promocji online.
12) Jeff Bullas
21 716 obserwujących, dla osób zajmujących się marketingiem afiliacyjnym, blogerów i marketerów innych branż
Jeff jest autorem jednego z najlepszych blogów na temat marketingu internetowego.
13) Pat Flynn
21 400 obserwujących, dla marketerów zajmujących się afiliacjami
Pay Flynn zajmuje się marketingiem afiliacji. Jest prawdziwym wymiataczem w tej dziedzinie!
14) Ryan Deiss
19 956 obserwujących; dla osób zajmujących się marketingiem afiliacyjnym i produktów informacyjnych
Ryan zajmuje się tematyką email marketingu, ale nie stroni też od kwestii związanych z mediami społecznościowymi i SEO. Jeśli przyjdzie Ci zmierzyć się w pracy z produktami informacyjnymi, skorzystaj z bogatego doświadczenia Ryana.
15) Derek Halpern
18 916 obserwujących, dla marketerów różnych branż, szczególnie dla właścicieli firm jednoosobowych i freelancerów.
Derek Halpern kręci fantastyczne materiały wideo poświęcone marketingowi i psychologii marketingu. Posiada też spore doświadczenie w zakresie budowania list mailingowych i blogów.
16) Wade Harman
18 687 obserwujących, dla każdego zainteresowanego Google+
Wade jest ekspertem od Google+. Dodanie go do obserwowanych jest koniecznością, choć ostatnio Wade ograniczył swoją działalność wśród społeczności do czasu ukończenia książki. Sama oprawa graficzna jego profilu na Google+ jest warta podziwu…
17) John Chow
12 196 obserwujących, dla marketerów zainteresowanych tematyką afiliacji
John jest tytanem marketingu afiliacyjnego. Choć nie aktualizuje ostatnio swojej strony na Google+, nada uważam, że warto – ze względu na jego autorytet – śledzić jego poczynania.
18) Shawn Collins
11 845 obserwujących, dla marketerów zainteresowanych tematyką afiliacji
Shawn stoi za organizacją corocznego spotkania Affiliate Summit.
19) Melonie Dodaro
11 669 obserwujących, dla każdego zajmującego się LinkedIn
Melonie jest wprawdzie ekspertem od LinkedIn, ale jej profil na Google+ stanowi najlepszy przykład tego, jak powinno wyglądać idealna strona na tej platformie.
20) Michael Dunlop
11 568 obserwujących, dla marketerów zainteresowanych tematyką afiliacji
Michael jest właścicielem strony IncomeDiary.com poświęconej szkoleniom z zakresu marketingu afiliacyjnego.
21) DJ Waldow
10 914 obserwujących

DJ jest ekspertem od email marketingu (swego czasu zorganizował także webinar dla GetResponse), który również może pochwalić się sporą grupą obserwujących go osób na Google+.
22) Jon Morrow
10 472 obserwujących, dla blogerów
Jon, niegdyś reprezentujący Copybloggera, działa teraz poniekąd na własny rachunek, tworząc jeden z lepszych blogów o… blogowaniu. Niestety, mimo ogromnej popularności na Google+, od miesięcy nie aktualizuje swojego konta. Niemniej jednak, warto dodać go do obserwowanych.
23) Missy Ward
9 739 obserwujących, dla marketerów zainteresowanych tematyką afiliacji
Missy jest jedną z osób odpowiadających za Affiliate Summit. Tworzy też jeden z bardziej poczytnych blogów na temat marketingu afiliacyjnego.
24) Aaron Lee
9 718 obserwujących, dla marketerów afiliacji
25) Kerry Butters
8 913 obserwujących, dla marketerów afiliacyjnych
Kerry Butters, którą znacie z GetResponse, porusza tematy związane z marketingiem online.
7 696 obserwujących, dla marketerów zajmujących się mediami społecznościowymi
Francisco to jeden z tych marketerów od mediów społecznościowych, którzy szybko zorientowali się jak dochodowe potrafią być działania email marketingowe. Prowadzi bloga, który powinien stanowić niezbędną lekturą dla każdego związanego z tą tematyką.
27) Rosalind Gardner
6 920 obserwujących, dla marketerów zainteresowanych tematyką afiliacji

Rosalind jest weteranką w dziedzinie marketingu afiliacyjnego
28) Chris Ducker
6 809 obserwujących, dla właścicieli małych firm i strategów marketingu
Chris odróżnia się nieco od innych tutaj, ale dysponuje świetnie zarządzaną stroną na Google+, a ponadto można się od niego sporo nauczyć.
29) Andrea Vahl
6 526 obserwujących, dla marketerów zajmujących się mediami społecznościowymi
Andrea jest jedną z najbardziej rozchwytywanych specjalistek od mediów społecznościowych i prelegentek.
30) Noah Kagan
5 378 obserwujących, dla marketerów różnych branż, szczególnie dla specjalistów od email marketingu i marketingu afiliacyjnego
Noah koncentruje się na sposobach budowania listy mailingowej. Oferuje także atrakcyjne zniżki na narzędzie do marketingu online i tworzenia contentu.
31) Alexis Grant
5 128 obserwujących, dla marketerów, szczególnie zajmujących się afiliacjami i freelancerów
32) Heidi Cohen
4 932 obserwujących, dla wszystkich marketerów, szczególnie speców od content marketingu i mediów społecznościowych
33) Ramsay Taplin
4 628 obserwujących, dla marketerów afiliacji i blogerów
34) Jeremy Schoemaker “Shoemoney”
4 490 obserwujących, dla marketerów afiliacji
Tysiące, a może nawet dziesiątki tysięcy osób, pobierały od Shoemoney nauki, jak skutecznie prowadzić działania w zakresie marketingu afiliacyjnego.
35) Ian Cleary
4 454 obserwujących

Lubicie poznawać nowe narzędzia marketingowe? Koniecznie udajcie się na stronę Iana – RazorSocial.com.
36) Steve Scott
4 389 obserwujących, dla marketerów zainteresowanych tematyką afiliacji, blogerów i autorów (szczególnie treści na Kindle’a)
37) Danny Inny
3 989 obserwujących, dla marketerów zmagających się z problemem małego ruchu na witrynie
38) Jamie Turner
3 887 obserwujących, marketerów wszystkich branż
39) James Clear
3 350 obserwujących, dla marketerów szukających porad na temat wydajności, a także pomysłów, w jaki sposób powiększyć listę mailingową
40) Brian Dean
3 528 obserwujących, dla growth hackerów
Jeśli za swój cel stawiasz sobie zdobycie większej liczby odwiedzających, darmowy, ale jakościowy content, który oferuje Brian Dean będzie tym, czego potrzebujesz
41) Jon Loomer
3 383 obserwujących, dla marketerów zajmujących się Facebookiem

42) Kim Roach
3 281 obserwujących, dla marketerów wszystkich branż
43) Pam Dyer
3 163 obserwujących, dla marketerów zajmujących się mediami społecznościowymi
44) Yaro Starak
2 600 obserwujących, dla marketerów zainteresowanych tematyką afiliacji
2 045 obserwujących, dla marketerów afiliacyjnych i każdego, kto bloguje
1 887 obserwujących, dla twórców contentu
47) Barry Feldman
1 835 obserwujących, dla content marketerów i copywriterów
48) Jordie van Rijn
1 398 obserwujących, dla marketerów zajmujących się email marketingiem
Jordie publikuje blogposty dla GetResponse przynajmniej raz w miesiącu. Prowadzi także własnego bloga pod adresem: EmailMonday.com.
49) Scott Fox
961 obserwujących, m.in. dla marketerów afiliacji
50) Joanna Wiebe
846 obserwujących, dla entuzjastów testów A/B i copywriterów
Joanna Wiebe przygotowała niedawno dla GetRespons ebooka pt. “How to Write Newsletters That Get Opened, Read and Clicked”
Bonus:
51) Marya Jan
826 obserwujących, ogólna tematyka marketingowa
Publikująca dla GetResponse Marya Jan porusza tematy związane z email marketingiem, mediami społecznościowymi, a także kwestie dotyczące działań promocyjnych, które są skierowane do każdego przedsiębiorcy i freelancera.
Kogo – Twoim zdaniem – pominęłam? Z całą pewnością znajdzie się kilka takich osób! Prośba o podanie ich nazwisk w komentarzach!