5 niezbędnych narzędzi do tworzenia webinarów
autor: Getresponse ostatnia aktualizacja 0

5 niezbędnych narzędzi do tworzenia webinarów

Webinary są ważnym, jednak zdecydowanie zbyt rzadko wykorzystywanym narzędziem w działaniach content marketingowych.

 

Pomyśl o swoim najlepszym wpisie na bloga, który był wartościowy i jednocześnie ciekawy. Oferował nowe spojrzenie na konkretny problem, dzięki czemu przyciągnął ruch na stronę, co przełożyło się na konwersję…

…teraz pomyśl o tym, jaki odzew mógłby wygenerować content „na żywo”, umożliwiający odbiorcom komentowanie prezentowanych treści w czasie rzeczywistym…

 

Webinary pozwalają marketerom na zaangażowanie odbiorców przy dostarczeniu im treści wysokiej jakości. A jak wiadomo wysokiej jakości content i zaangażowanie to dwa najważniejsze elementy udanej kampanii.

Powinieneś wykorzystać możliwości, jakie oferują webinary i dodać ten element do swojej strategii content marketingowej.

 

Wartość dodana

Celem content marketingu jest dodawanie wartości do produkowanych i sprzedawanych dóbr. Najlepszym tego przykładem są blogposty: branżowe informacje, które są publikowane z wysoką częstotliwością i udostępniane za darmo. Blog firmowy potrafi generować spory ruch na stronie. Podobnie sprawa ma się z treściami wideo. Zresztą nawet niepozorne tweety mogą okazać się pod tym kątem skuteczne. Jednak to właśnie webinary są bardziej wartościowe niż wpisy na blogach, tweety, posty na Facebooku i materiały wideo razem wzięte.

Podczas webinaru możesz poruszyć znacznie większą liczbę tematów oraz ich szczegółowej analizy. Co więcej, uczestnicy takiej internetowej konferencji mogą zadawać pytania prowadzącemu w czasie rzeczywistym, przez co komunikacja nabiera bezpośredniego charakteru.

 

Narzędzia pracy

Przygotowania do produkcji własnego webinaru najlepiej zacząć od zapoznania się z narzędziami, które pozwolą Ci na łatwy start. Poniżej znajduje się zestawienie pięciu pomocnych programów lub rozwiązań.

2webinar_start-1024x682

 

5 narzędzi niezbędnych do tworzenia webinarów

1. Platformy do webinarów

Platforma do webinarów to podstawowe narzędzie pracy i to właśnie od niego powinieneś zacząć swoje przygotowania. Dzięki niej uczestnicy będą w stanie zobaczyć przygotowane przez Ciebie prezentacje i usłyszeć to, co masz im do powiedzenia. Pozwoli również uczestnikom na zadawanie pytań „na żywo”.

W sieci dostępnych jest całkiem sporo ciekawych platform do webinarów. Warto poświęcić czas, żeby przetestować jak najwięcej z nich. Ponieważ technologia pozwalająca na synchronizację obrazu i dźwięku jest dość skomplikowana, musisz mieć 100% pewności, że transmisja Twojego webinaru jest wolna od wszelakich zakłóceń. Zanim wybierzesz najlepszą dla siebie platformę, przetestuj możliwości kilku różnych rozwiązań.

Według nas najlepiej radzą sobie następujące platformy:

 

 

2. Strona rejestracji

W dalszej kolejności będziesz musiał zadbać o przygotowanie strony, dzięki której osoby czytające Twojego bloga i obserwujące Twój profil w mediach społecznościowych, będą mogły zarejestrować się na webinar. Idealna strona powinna zawierać krótki i atrakcyjny opis przekonujący odbiorców do wzięcia udziału w webinarze (zawsze staraj się podkreślać wartość jaką Twoja oferta ma dla konsumentów).

Możesz stworzyć dedykowaną stronę albo na każdej podstronie swojej witryny umieścić moduł umożliwiający rejestrację. Drugie rozwiązanie ma niestety tę wadę, że będziesz miał ograniczoną powierzchnię na przedstawienie korzyści webinaru.

Możesz także stworzyć do tego całkowicie nową witrynę. W tym przypadku będziesz mógł dokładnie opisać program konferencji, a dodatkowo unikniesz sytuacji, w której jakieś inne informacje będą rozpraszały i odciągały uwagę odbiorców od rejestracji.

 

3. Formularz zapisu

Na nowo przygotowanej stronie musi znaleźć się przede wszystkim formularz, który pozwoli na zapisanie się na webinar. Internetowe konferencje są świetną okazją do powiększenia listy mailingowej – użytkownicy chętnie podadzą swój adres email w zamian za możliwość uczestnictwa. Istnieje również prawdopodobieństwo, że uczestnicy będą zainteresowani otrzymywaniem kolejnych wiadomości.

 

4. Narzędzia do tworzenia prezentacji

Określenie “webinar” to zbitka dwóch angielskich słów: “web” (czyli “sieć”) i seminar (czyli „seminarium” lub „konferencja”). I tak jak każda konferencja, Twój webinar nie może obejść się bez dobrych narzędzi do prezentacji. W tym celu wypróbuj któryś z następujących programów: PowerPoint, Google Docs lub Keynote. Dzięki nim przedstawiany kontent zyska na atrakcyjności. Oprócz zwykłego tekstu, będziesz mógł zaprezentować dane za pomocą wykresów, zestawień czy zdjęć.

 

5. Strona sprzedażowa

Dostęp do Twojego webinaru może być darmowy albo płatny. Bez względu na przyjęte rozwiązanie, prawdopodobnie będziesz próbował zmonetyzować włożone w przygotowanie webinaru wysiłki, tworząc ofertę sprzedażową dla swoich produktów lub usług.

W tym celu możesz stworzyć specjalną stronę, do której odnośnik będzie widoczny dla użytkowników podczas trwania webinaru lub przygotować dedykowaną stronę produktową z użyciem narzędzia takiego jak Optimize Press.

Darmowy kontent sprawi, że odbiorcy chętniej zapłacą za Twoje produkty lub usługi. W związku z tym nie powinieneś wykorzystywać webinarów jako medium stricte sprzedażowego.

 

Czy Twoja firma organizuje webinary? Które praktyki okazały się skuteczne, a czego należy unikać? Będziemy wdzięczni za Twój komentarz!