Walentynki zbliżają się wielkimi krokami, a razem z nimi rosną oczekiwania subskrybentów, którzy poszukują w sieci specjalnych promocji z okazji 14 lutego.
Wczoraj pokazałem Ci pięć pomysłów na wyróżnienie się w skrzynkach pocztowych swoich klientów tego szczególnego dnia. Dziś kolejna porcja inspiracji, która poprawia wyniki walentynkowych newsletterów.
1. Poznaj swoich klientów
W poprzednim poście wspominałem Ci o tym, że walentynki to doskonała okazja, aby użyć segmentacji i podzielić swoją bazę mailingową według płci subskrybenta. Ta prosta czynność zwiększa zainteresowanie ofertą i poprawia wskaźniki kliknięć w newsletterze.
A jeśli nie udało się zebrać takich danych o klientach?
Nic straconego! Mailing z okazji 14 lutego to doskonała okazja do tzw. profilowania behawioralnego, czyli ustalenia płci odbiorcy na podstawie tego w jakie elementy newslettera klika.
Jak to zrobić?
Przygotuj mailing z dwoma przyciskami do działania:
- Prezenty dla niego
- Prezenty dla niej
Roześlij swoją wiadomość do całej bazy i za pomocą funkcji “Szukaj odbiorców” sprawdź którzy subskrybenci klikali w prezenty dla płci przeciwnej.
To pozwoli Ci z dużą skutecznością określić płeć aktywnych odbiorców, a tak utworzone grupy będą przydatne przy Twoich kolejnych wysyłkach.

2. Przypomnij o kartach podarunkowych
Biżuteria, spa, sushi, a może nowa sukienka? Wielu mężczyzn ma co roku ten sam dylemat i gubi się w gąszczu dostępnych opcji. Dla tych, którzy mają problem z trafieniem w gust swojej partnerki idealnym rozwiązaniem mogą być karty podarunkowe, które są gotowe do zrealizowania zarówno w e-sklepie, jak i w tradycyjnym centrum handlowym.
Według rynkowych badań już 62% Polaków zetknęło się z kartą podarunkową i dla wielu jest to idealny prezent na dowolne okazje.
Jeśli chcesz trafić do tej grupy subskrybentów, którzy ponad romatyczne niespodzianki stawiają racjonalne dysponowanie pieniędzmi i wybierają bezpieczne opcje, promuj w newsletterze możliwość zakupu (e)karty podarunkowej.
Idealnym miejscem na umieszczenie informacji o karcie podarunkowej w newsletterze jest dolna część kreacji (stopka), do której dotrą subskrybenci niezainteresowani wcześniejszymi ofertami w newsletterze.

Rys. 2 Victoria’s Secret, 10 lutego 2014
3. Zaoferuj coś specjalnego
Walentynki to okazja do obdarowywania prezentami bliskich nam osób, z którymi chcemy mieć udane relacje. Czy to nie brzmi jak definicja idealnego związku pomiędzy klientem a Twoją firmą?
Wykorzystaj ten dzień, aby pokazać odwiedzającym Twoją stronę internetową, że naprawdę Ci na nich zależy. Walentynkowe newslettery mogą podkreślać to na wiele sposobów:
- promocja darmowego pakowania zakupionych podarunków w ozdobny papier,
- możliwość dołączenia notki z życzeniami bez dodatkowych kosztów,
- darmowa dostawa podarunków,
- możliwość bezpłatnego zwrotu zakupionych prezentów,
- dedykowany kod rabatowy.
Jeśli wykorzytasz jeden ze wspomnianych wyżej sposobów w swoim mailingu, subskrybenci poczują magię walentynkowej aury i zdecydują się dokonać zakupu właśnie w Twoim sklepie.

4. Zaprojektuj specjalny szablon newslettera
Mało jest świąt w ciągu roku, które mają bardziej sprecyzowaną identyfikację wizualną niż walentyki. Określona kolorystka (czerwień, odcienie różu, biel) oraz symbole sprawiają, że walentynkowe newslettery także powinny odróżniać się graficznie od mailingów, które wysyłasz przez pozostałą część roku.
Zaprojektowanie odpowiedniej kreacji spowoduje, że Twoja promocja z okazji 14 lutego łatwiej wtopi się w klimat tego święta i nie pozostawi subskrybentom złudzeń, że komunikujesz się z nimi własnie po to, aby podsunąć fanastyczne propozycje walentynkowych upominków.
Uwaga: jeśli posiadasz konto GetResponse, odwiedź wkrótce sekcję z gotowymi szablonami newsletterów. Jeszcze w tym tygodniu znajdziesz tam specjalne kreacje z okazji dnia Św. Walentego przygotowane przez nasz zespół!

5. Udowodnij, że masz idealny prezent
Bardzo możliwe, że wielu z Was nie posiada produktów czy usług, które są typowymi prezentami z okazji walentynek. Kluczowe w takim przypadku będzie stworzenie oferty i szablonu newslettera, które pozwolą wpisać Waszą ofertę w kontekst tego święta.
Promocja lub pokazanie produktu nawiązujące do walentynkowych tematów tj. związki, uczucia czy emocje to klucz do tego, aby potencjalny klient mógł sobie wyobrazić dlaczego to właśnie Twoja oferta będzie jego wyborem z okazji dnia Św. Walentego.
Przykład? Spójrz na poniższy mailing marki Converse. Mimo, że buty nie są typowym prezentem na 14 lutego, to przygotowany produkt i kreacja mailingu umieszczają je w odpowiednim kontekście i pokazuje, że mimo wszystko trampki mogą być fajnym prezentem dla zakochanych.

Mam nadzieję, że pomysły, o których Ci opowiedziałem w dwóch częściach tej serii postów zainspirowały Cię do stworzenia ciekawego newslettera z okazji 14 lutego. Zachęcam do dzielenia się nimi w komentarzach i pamiętaj o tym, aby obdarzać subskrybentów miłością przez cały rok 🙂