10 pomysłów na walentynkowy newsletter (część 1)
autor: Maciej Ossowski ostatnia aktualizacja 0

10 pomysłów na walentynkowy newsletter (część 1)

14 lutego to obecnie nie tylko święto zakochanych, ale również marketerów.

Kiedy pary decydują się na wyjście do kina, restauracji czy zakupy prezentów w internecie, firmy zacierają ręcę, ponieważ to właśnie walentynki napędzają handlową koniunkturę w relatywnie martwym okresie pomiędzy styczniem, a kwietniem.

Ma to również swoje odzwierciedlenie w działaniach email marketingowych, ponieważ w walce o klienta sklepy nawet dwukrotnie zwiększają wolumen promocyjnych newsletterów.

Kiedy jednak większość naszych konkurentów planuje walentynkowe promocje i wysyła swój promocyjny newsletter, jak wyróżnić się w skrzynce odbiorców i zaplanować kampanię tak, aby zwiększyła sprzedaż w Twojej firmie?

Przygotowałem dla Ciebie 10 skutecznych i łatwych w implementacji pomysłów, które “podrasują” Twój walentynkowy mailing i zrobią z niego sprzedażową maszynę!

1. Obiecaj dostawę na czas

Czy wiesz jaki jest jeden z głównych powodów, który powstrzymuje Twoich klientów przed zakupami w internecie w walentynki? Nie chodzi wcale o Twój katalog produktów, cenę czy szatę graficzną sklepu.

Jedną z największych przeszkód jest obawa przed tym, że wymarzony prezent na walentynki nie zostanie dostarczony na czas. Wyobrażasz sobie wrażenie jakie zrobiłbyś wbiegając do domu z pudełkiem czekoladek…15 lutego?

Założę się, że nie wygenerowałbyś tym wielu konwersji, a i wskaźnik odrzuceń mógłby się chwilowo zwiększyć 🙂

Upewnij się, że Twój walentynkowy newsletter obiecuje dostawę na czas na kilku poziomach:

  • w temacie wiadomości,
  • w banerze umieszczonym w nagłówku emaila,
  • w formie przypomnienia w stopce.

Po dokonanym zakupie wszystko jest już w rękach kuriera!

1
Rys. 1 Coach, 10 lutego 2014

2. Korzystaj z listy życzeń i poradników

Ważny fakt: Twoi potencjalni klienci odwiedzą od jednego do maksymalnie trzech sklepów internetowych wybierając walentynkowy prezent dla swojej lepszej połówki.

Jaki jest z tego wniosek dla Ciebie? Usuń wszystkie przeszkody na drodze do konwersji w newsletterze oraz sklepie i zadbaj o to, aby kupujący nie miał wątpliwości o jakim prezencie marzy jego partnerka.

Twój newsletter jest doskonałym narzędziem do zebrania takich opinii i pozwoli Ci zmniejszyć liczbę zagubionych klientów, błąkających się po Twoim e-sklepie w bezowocnym poszukiwaniu prezentów.

Promuj listy życzeń w swoich mailingach i pozwól subskrybentom wybrać co chcieliby otrzymać od swoich połówek na walentynki. Kiedy Ty powiadomisz ich partnerów o wymarzonym prezencie, konwersja powinna być tylko formalnością.

Podpowiedź: zbieranie opinii o wymarzonych prezentach zredukuje też liczbę zwrotów spowodowanych nietrafionymi podarunkami.

2
Rys. 2 Tiffany’s, 9 lutego 2014
 

3. Oczaruj ich tematem newslettera

14 lutego powinien być dniem przepełnionym miłością, tak jak Twój walentynkowy mailing. Zadbaj o to, aby emocje i wartości związane z tym świętem były komunikowane subskrybentom już od samego początku, tzn. od tematu emaila.

Oto słowa i zwroty, które powinny znaleźć się w walentynkowym temacie emaila:

  • frazy tj. “idealny”, “perfekcyjny”, “prezent” i “podarunek” podkreślą przydatność Twojego newslettera i fakt posiadania produktów dobranych bezbłędnie na tę okazję,
  • zwroty tj. “ostatnie dni”, “wygasa”, “kończy się”, “pozostało”, “tylko” nadadzą tematowi cech wezwania do działania i będą skuteczne w przypadku ograniczonych czasowo promocji,
  • jako wisienkę na torcie użyj symboli Unicode w temacie emaila (serce jest nieodzowne!)

Symbole Unicode możesz łatwo dodać poprzez Kreator Wiadomości GetResponse:

Jeśli potrzebujesz inspiracji oto 5 ciekawych przykładów tematów walentynkowych newsletterów:

  • “Walentynkowa niespodzianka wyłącznie dla klubowiczów – aż 24% na LHC! Tylko do 14.02”, AlmiDecor
  • “Walentynki już w Piątek! Zamów Teraz na YES.pl”, YES
  • “Zaskocz ją wyjątkowym prezentem na Walentynki”, PANDORA
  • “❤ Czy masz już kreację na walentynkowy wieczór? Doręczymy Ci ją za darmo ❤”, DeeZee
  • “Pozostało 7 dni. Wyznaj swą MIŁOŚĆ BEZ KOŃCA.”, APART

4. Genderyzm w walentynki?

Czy wiesz, że Twoi subskrybenci poświęcają jedynie od 2 do 5 sekund na ocenę zawartości newslettera? Jeśli nie przykujesz ich uwagi w tak krótkim czasie Twoja wiadomość może zostać usunięta, odrzucona lub po prostu potraktowana jako spam.

Mailing z okazji święta 14 lutego powinien więc być dobrze dopasowany do płci odbiorcy i wykorzystywać dane, które do tej pory udało Ci się zebrać o klientach. Najprostszy podział to:

  • newsletter adresowany do mężczyzn z propozycjami prezentów dla pań,
  • newsletter adresowany do kobiet z propozycjami prezentów dla panów.

Jeśli tworzysz swoją wiadomość i wysyłasz ją do płci pięknej nie zapomnij o umieszczeniu listy życzeń na dole newslettera lub banera cross-promocyjnego z akcesoriami żeńskimi. W końcu kobiety także lubią sprawiać prezenty sobie samym 🙂

W podziale bazy mailingowej na kobiety oraz mężczyzn pomoże Ci nowa funkcjonalność “Szukaj Odbiorców” w GetResponse.

3
Rys. 3 Saks Fifth Avenue, 6 lutego 2014
 
 

5. Opowiedz historię i sprzedawaj marzenia

Tworząc nasze newslettery bardzo często zapominamy jak ważny jest dobry copywriting. OK, piękne grafiki podkreślą walory estetyczne Twojej oferty i zwrócą uwagę odbiorców, ale to właśnie przekonująco opowiedziana historia umieści Twoją ofertę w odpowiednim kontekście.

Grafiki powinny pokazać co masz do zaoferowania. Dobre copy powinno opowiedzieć ich historię i sprzedać subskrybentom wizję Twojego newslettera. Bardzo często ma to większy wpływ na sprzedaż z mailingu niż rabaty, darmowa dostawa czy połyskujące wezwanie do działania.

Dobry przykładem jest poniższy newsletter od marki Sandals Resort oferującej wyjazdy dla par z okazji walentynek.

Temat “Podaruj jej dowód największej miłości” zachęca do działania i wzbudza ciekawość, a “copy” wiadomości przemawia do wyobraźni budując obrazy romantycznych plaż, kolacji przy świecach i emocji związanych z wyjazdem. Nawet jeśli nie trafi bezpośrednio w gust mężczyzny i jego preferencje co do spędzania wolnego czasu, to niewątpliwe podsuwa idealną wizję walentynek według jego partnerki 🙂

4
Rys. 4 Sandals Resorts, 8 lutego 2014

Poszukujesz więcej inspiracji z okazji 14 lutego? Odwiedź naszego bloga już jutro, a opowiem Ci o kolejnych 5 pomysłach na walentynkowe newslettery.

A jakie są Wasze doświadczenia związane z tym świętem? Czy zauważyliście wzmożony ruch w Waszych sklepach i przygotowaliście z tej okazji specjalny newsletter?

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.

Zostań autorem na Blogu GetResponse!

Dowiedz się, jak to zrobić