10 podstawowych technik pozyskiwania leadów – poradnik GetResponse
autor: Michał Leszczyński ostatnia aktualizacja 0

10 podstawowych technik pozyskiwania leadów – poradnik GetResponse

Według najnowszych badań agencji DMA z 2015 r., średni zwrot z inwestycji w działania email marketingowe wynosi aż 3800%. Nawet jeśli dotychczas byłeś sceptyczny wobec tej formy marketingu, czas najwyższy, abyś się przyjrzał jej nieco dokładniej.

Prowadząc kampanie email marketingowe możesz skutecznie budować świadomość
i zaangażowanie wokół marki oraz wspierać działania sprzedażowe. To jaki efekt będą miały Twoje wiadomości zależy m.in. od ich projektu, treści, czasu wysłania oraz od subskrybentów, do których dany email ma trafić.

To właśnie ten ostatni czynnik – baza odbiorców – jest fundamentem kampanii email marketingowych. Bez niego, nawet najlepiej zaprojektowane kreacje i oferty nie mają szans na osiągnięcie sukcesu i przyniesienie firmie zysków.

Wiedząc jak ważnym jest ten element, zespół GetResponse postanowił przygotować poręczny dokument podsumowujący najpopularniejsze sposoby pozyskiwania leadów. W poniższym artykule natomiast, opowiem Ci o kilku metodach, które będziesz mógł bliżej poznać we wspomnianym powyżej poradniku.

 

Dlaczego warto budować listę mailingową?

Jak wskazują dane z serwisu Statista.com, globalny ruch na stronach internetowych wzrósł ponad trzykrotnie w ciągu ostatnich 10 lat. Wydawać by się mogło zatem, że pozyskiwanie leadów powinno być łatwiejsze niż dotychczas. Jak się jednak okazuje, nie jest to jedyny panujący trend, który należy wziąć pod uwagę.

Według informacji z InternetLiveStats.com w roku 2005 na całym świecie istniało 64,780,617 stron internetowych. W 2014 natomiast, było ich aż 968,882,453. Wskazuje to na niemal 15-krotny wzrost, który przekłada się na coraz wyższy poziom konkurencji w większości rynków i branż.

Inną istotną zmianą, którą można odnotować, to malejąca cierpliwość użytkowników stron internetowych. Czas jaki na ogół spędzamy na stronach uległ skróceniu, a każda dodatkowa sekunda opóźnienia w ładowaniu witryny, może zmniejszyć wskaźnik konwersji o około 7%.

Wszystkie te elementy sugerują, iż ruch na Twojej stronie jest jeszcze bardziej cenny niż dotychczas. Powinieneś zatem dokonać wszelkich starań, aby użytkownicy powracali do Ciebie częściej i pozostawali w kontakcie na dłużej. W tym właśnie celu powinieneś poświęcić odpowiednio dużo czasu i uwagi na procesy związane z pozyskiwaniem leadów.

 

1. Formularz zapisu online

Najczęściej stosowaną metodą budowania listy mailingowej jest wykorzystanie formularzy zapisu umieszczonych na stronie internetowej lub blogu firmy. Choć ich forma bywa różna, mechanizm działa identycznie. Osoby, które wprowadzą dane do formularza, automatycznie zostają dodane do listy mailingowej.

Formularze zapisu przybierają najróżniejsze formy. Najczęściej stosowane są tzw. formularze zagnieżdżone, wyskakujące okna typu light-box, belki umieszczone na stałe u góry lub dołu strony internetowej lub formularze, które pojawiają się dopiero po przewinięciu witryny.

To jaki typ formularza umieścisz na swojej stronie zależeć będzie od celu jaki chcesz osiągnąć. Czy chcesz zaskoczyć swoich użytkowników? A może zatrzymać nim zamkną stronę internetową? A może po prostu chcesz, aby widzieli Twój formularz na każdym kroku? Gdy odpowiesz sobie na te pytania, wybierz odpowiedni formularz i dokonaj testów skuteczności, aby pozyskać możliwie jak najwięcej subskrybentów.

 

2. Media społecznościowe

Kanały społecznościowe takie jak Facebook, Twitter lub Google+ poza budowaniem zaangażowania wokół marki, mogą również być wykorzystane do zbierania adresów email. W tym celu stosuje się dwa główne podejścia.

Facebook umożliwia umieszczenie zewnętrznych aplikacji w profilach firm. Mogą to być aplikacje konkursowe lub zwykłe formularze zapisu, w których jednym z pól do wypełnienia będzie adres email.

Drugie natomiast podejście dotyczy wszystkich portali społecznościowych. Polega ono na stworzeniu reklam, których kliknięcie spowoduje przekierowanie do Twojej strony internetowej. Tam na użytkowników powinien czekać widoczny formularz zapisu z zachętą, która ich zmotywuje do pozostawienia swoich danych.

 

3. Zapis przy tradycyjnych zakupach

Nawet jeśli działasz głównie off-line, powinieneś pomyśleć o budowaniu listy mailingowej podczas kontaktu z klientami. Dzięki temu możesz zmotywować ich do powrotu do Twojego sklepu oraz kolejnych zamówień. Co więcej, jeśli odpowiednio zaplanujesz komunikację, możesz ich przekonać o tym, że Twoja oferta jest najciekawsza i przyszłe zakupy będą zaczynali właśnie od Ciebie.

Aby tego dokonać możesz skorzystać z drukowanych materiałów promocyjnych, które wykorzystujesz w codziennej pracy. Mogą to być wizytówki, gazetki, ulotki, wydruki, albo nawet plakaty. Wystarczy, że nadrukujesz na nich kod QR lub adres Twojej strony internetowej wraz z informacją o tym dlaczego warto dołączyć do subskrypcji.

Możesz również wykorzystać tradycyjne formularze papierowe lub aplikacje na urządzenia mobilne takie jak Forms on the Go od GetResponse. Warto je udostępnić np. w poczekalni hotelowej, przy kasie w sklepie lub na Twoim stoisku podczas konferencji. Jeśli korzyści płynące z zapisu będą jasne, użytkownicy z pewnością zechcą dołączyć do Twojej listy mailingowej.

 

To tylko kilka z popularnych sposobów budowania listy. Więcej z nich znajdziesz w naszym poradniku, który możesz pobrać tutaj.

 

Zostań autorem na Blogu GetResponse!

Dowiedz się, jak to zrobić